Meddelande om ångerrätt

Ångerrätt för konsumenter

Introduktion

Konsumenter har rätt att ångra ett köp under följande villkor. Konsument definieras som en fysisk person som ingår ett avtal för ändamål som huvudsakligen inte är kommersiella eller yrkesmässiga.


Information om ångerrätt för personligt anpassade produkter

Eftersom våra produkter tillverkas individuellt enligt dina anvisningar, finns det enligt § 312g, avsnitt 2, nr 1 i BGB ingen ångerrätt för personligt anpassade artiklar.
Därför accepteras inte returer eller återbetalningar, såvida inte produkten är defekt eller felaktigt tillverkad.

Vänligen kontrollera dina uppgifter noggrant innan du slutför beställningen..


Ångerrätt

Du har rätt att ångra detta avtal inom 14 dagar utan att ange någon anledning.

Ångerrätten gäller i 14 dagar från och med dagen:

  • när du eller en person som du utsett (som inte är transportören) tar emot varan, om du har beställt en eller flera produkter som levereras tillsammans.

  • när du eller en person som du utsett (som inte är transportören) tar emot den sista produkten, om du har beställt flera artiklar som levereras separat.

  • när du eller en person som du utsett (som inte är transportören) tar emot den sista delleveransen eller den sista varan, om din beställning har levererats i flera delleveranser.

Utövande av ångerrätten

För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss (HEY DEAR GmbH, Eichgrabenstr. 6, 63628 Bad Soden-Salmünster, Tyskland, e-post: hey@heydear.de) genom ett tydligt uttalande (t.ex. per post eller e-post) om ditt beslut att ångra avtalet.

Du kan använda den standardiserade ångerblanketten, men det är inte obligatoriskt.

För att uppfylla ångerrättens tidsfrist räcker det att skicka meddelandet om utövandet av ångerrätten innan tidsfristen löper ut.


Konsekvenser av ångerrätten

Om du ångrar detta avtal kommer vi att återbetala alla betalningar vi mottagit från dig, inklusive fraktkostnader (utom eventuella extra kostnader som uppstått genom att du valt en annan leveransmetod än den standard vi erbjuder).

Återbetalningen kommer att göras utan dröjsmål och senast inom 14 dagar från mottagandet av din ångerrättsmeddelande.

  • Återbetalningen kommer att göras med samma betalningsmetod som användes vid den ursprungliga transaktionen, om inte annat uttryckligen avtalats.

  • Inga avgifter tas ut för återbetalningen.

  • Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi mottagit varan tillbaka eller tills du har visat att du skickat varan, beroende på vilket som inträffar först.

Retur av varan:

  • Du måste returnera produkterna inom 14 dagar från att du meddelat ångerrätten.

     

  • Tidsfristen anses uppfylld om du skickar produkterna innan tidsfristen löper ut.

  • Du står för de direkta kostnaderna för att returnera produkterna.

     

Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning på produkterna om detta beror på hantering som inte är nödvändig för att undersöka produkternas natur, egenskaper och funktion.


Ångerrättsformulär enligt modell

(Om du vill ångra avtalet, fyll i detta formulär och skicka tillbaka det.)

Till:
HEY DEAR GmbH
Eichgrabenstr. 6
63628 Bad Soden-Salmünster
Tyskland

E-post: hey@heydear.de

Härmed meddelar jag/vi () att jag/vi ångrar mitt/vårt () avtal om köp av följande produkter () / tillhandahållande av följande tjänster ():



Beställning gjord den () ____________ / mottagen den () ____________

Namn på konsumenten/konsumenterna:


Adress till konsumenten/konsumenterna:


Underskrift av konsumenten/konsumenterna (endast om det skickas på papper):


Datum: ________________________

(*) Markera det som inte gäller.