Leverans
Leverans
LeveransomrÄden
Leverans Àr tillgÀnglig i Spanien.
Fraktkostnader (inklusive lagstadgad moms)
Frakt Àr tillgÀngligt till följande lÀnder:
- Spanien: 4,95 ⏠fast pris per bestÀllning
Leverans av nedladdningsbara produkter
Följande bestÀmmelser gÀller för leverans av nedladdningsbara produkter
- För nedladdningsbara produkter (digitalt innehÄll som inte levereras pÄ fysiskt medium) tillkommer inga fraktkostnader.
- Leveransen sker som en fil via e-post inom 24 timmar efter orderbekrÀftelsen (vid förskottsbetalning efter mottagandet av betalningen).
- Nedladdningsbara produkter kan laddas ner via en lÀnk som skickas via e-post.
Leveranstider
- Om inget annat anges i erbjudandet sker leverans av produkterna inom 2â14 arbetsdagar efter orderbekrĂ€ftelsen (vid förskottsbetalning efter mottagandet av betalningen).
- De angivna leveranstiderna pÄ webbplatsen Àr ungefÀrliga och utgör ingen garanti.
- Leveranser sker inte pÄ söndagar eller helgdagar.
- Om din bestÀllning innehÄller artiklar med olika leveranstider skickas de tillsammans i ett paket, om inget annat avtalats. I sÄ fall gÀller leveranstiden för den artikel med lÀngst leveranstid.
Leverans
- Transporten av produkterna ligger utanför vÄr kontroll, dÀrför kan vi inte alltid garantera direkt leverans till hemadressen.
- I vissa fall kan budföretaget besluta att göra paketet tillgÀngligt för upphÀmtning pÄ ett kontor.
- PÄ grund av storleken pÄ vissa paket Àr det inte alltid möjligt att leverera till automatiska paketboxar (parcel lockers). Vi rekommenderar att ange en privat adress.
Felaktig leveransadress
- Var vÀnlig och sÀkerstÀll att du anger en korrekt och fullstÀndig leveransadress innan du slutför din bestÀllning. AdressÀndringar efter köp Àr endast möjliga i undantagsfall.
- HEY DEAR ansvarar inte för förseningar, extra kostnader eller andra problem som uppstÄr pÄ grund av felaktiga leveransuppgifter.
Om ett paket returneras till oss pÄ grund av en felaktig eller omöjlig leveransadress gÀller följande villkor:
- Kostnader för en ny leverans stÄr köparen för.
- I detta fall Àr det inte möjligt att fÄ Äterbetalning av köpesumman.
För en smidig leverans rekommenderar vi att ange ett giltigt telefonnummer och e-postadress under köpprocessen, sÄ att budfirman kan kontakta dig vid behov.
Tull- och importregler
-
Vi följer sÄ lÄngt möjligt importreglerna i leveranslandet. Efter bestÀllning tillkommer inga extra kostnader för tull, skatter eller andra avgifter frÄn transportören.
- Om du ÀndÄ fÄr en betalningsförfrÄgan, kontrollera noggrant dess Àkthet. SÄdana förfrÄgningar kommer aldrig frÄn oss.
Paketförlust
Ăven om paketförlust Ă€r ovanligt kan det inte uteslutas helt.
En bestÀllning anses vara förlorad om nÄgot av följande intrÀffar:
- Fraktstatus visar "levererad", men bestĂ€llningen har inte nĂ„tt kunden. I detta fall mĂ„ste en juridiskt giltig förlustanmĂ€lan fyllas i. Efter verifiering skickas en ny leverans. Ă
terbetalning Àr inte möjlig, endast omleverans.
- Fraktstatus uppdateras inte under en lÀngre period. I detta fall skickas bestÀllningen om utan extra kostnad för kunden.
Om du misstÀnker att ett paket har förlorats, kontakta vÄr kundtjÀnst inom 14 kalenderdagar frÄn bestÀllningsdatumet. Efter denna tid kan varken ersÀttning eller Äterbetalning begÀras.
Accepterade betalningsmetoder
- Kreditkort
- PayPal
- PayPal Express
- Omedelbar överföring (via Klarna)
- Faktura (via Klarna)
- Delbetalning (via Klarna)
- Autogiro (via Klarna)
- Kreditkort (via Klarna)
Om du har frÄgor hittar du vÄra kontaktuppgifter under fliken Kontakt.