Leverans

Leverans

LeveransomrÄden
Leverans Àr tillgÀnglig i Spanien.


Fraktkostnader (inklusive lagstadgad moms)

Frakt Àr tillgÀngligt till följande lÀnder:

  • Spanien: 4,95 € fast pris per bestĂ€llning

Leverans av nedladdningsbara produkter

Följande bestÀmmelser gÀller för leverans av nedladdningsbara produkter

  • För nedladdningsbara produkter (digitalt innehĂ„ll som inte levereras pĂ„ fysiskt medium) tillkommer inga fraktkostnader.

  • Leveransen sker som en fil via e-post inom 24 timmar efter orderbekrĂ€ftelsen (vid förskottsbetalning efter mottagandet av betalningen).

  • Nedladdningsbara produkter kan laddas ner via en lĂ€nk som skickas via e-post.

Leveranstider

  • Om inget annat anges i erbjudandet sker leverans av produkterna inom 2–14 arbetsdagar efter orderbekrĂ€ftelsen (vid förskottsbetalning efter mottagandet av betalningen).

  • De angivna leveranstiderna pĂ„ webbplatsen Ă€r ungefĂ€rliga och utgör ingen garanti.

  • Leveranser sker inte pĂ„ söndagar eller helgdagar.

  • Om din bestĂ€llning innehĂ„ller artiklar med olika leveranstider skickas de tillsammans i ett paket, om inget annat avtalats. I sĂ„ fall gĂ€ller leveranstiden för den artikel med lĂ€ngst leveranstid.

Leverans

  • Transporten av produkterna ligger utanför vĂ„r kontroll, dĂ€rför kan vi inte alltid garantera direkt leverans till hemadressen.

  • I vissa fall kan budföretaget besluta att göra paketet tillgĂ€ngligt för upphĂ€mtning pĂ„ ett kontor.

  • PĂ„ grund av storleken pĂ„ vissa paket Ă€r det inte alltid möjligt att leverera till automatiska paketboxar (parcel lockers). Vi rekommenderar att ange en privat adress.

Felaktig leveransadress

  • Var vĂ€nlig och sĂ€kerstĂ€ll att du anger en korrekt och fullstĂ€ndig leveransadress innan du slutför din bestĂ€llning. AdressĂ€ndringar efter köp Ă€r endast möjliga i undantagsfall.
  • HEY DEAR ansvarar inte för förseningar, extra kostnader eller andra problem som uppstĂ„r pĂ„ grund av felaktiga leveransuppgifter.

    Om ett paket returneras till oss pÄ grund av en felaktig eller omöjlig leveransadress gÀller följande villkor:
  • Kostnader för en ny leverans stĂ„r köparen för.

  • I detta fall Ă€r det inte möjligt att fĂ„ Ă„terbetalning av köpesumman.

För en smidig leverans rekommenderar vi att ange ett giltigt telefonnummer och e-postadress under köpprocessen, sÄ att budfirman kan kontakta dig vid behov.


Tull- och importregler

  • Vi följer sĂ„ lĂ„ngt möjligt importreglerna i leveranslandet. Efter bestĂ€llning tillkommer inga extra kostnader för tull, skatter eller andra avgifter frĂ„n transportören.

  • Om du Ă€ndĂ„ fĂ„r en betalningsförfrĂ„gan, kontrollera noggrant dess Ă€kthet. SĂ„dana förfrĂ„gningar kommer aldrig frĂ„n oss.

    Paketförlust

    Även om paketförlust Ă€r ovanligt kan det inte uteslutas helt.

    En bestÀllning anses vara förlorad om nÄgot av följande intrÀffar:
    1. Fraktstatus visar "levererad", men bestĂ€llningen har inte nĂ„tt kunden. I detta fall mĂ„ste en juridiskt giltig förlustanmĂ€lan fyllas i. Efter verifiering skickas en ny leverans. Återbetalning Ă€r inte möjlig, endast omleverans.

    2. Fraktstatus uppdateras inte under en lÀngre period. I detta fall skickas bestÀllningen om utan extra kostnad för kunden.

    Om du misstÀnker att ett paket har förlorats, kontakta vÄr kundtjÀnst inom 14 kalenderdagar frÄn bestÀllningsdatumet. Efter denna tid kan varken ersÀttning eller Äterbetalning begÀras.

    Accepterade betalningsmetoder

    • Kreditkort
    • PayPal
    • PayPal Express
    • Omedelbar överföring (via Klarna)
    • Faktura (via Klarna)
    • Delbetalning (via Klarna)
    • Autogiro (via Klarna)
    • Kreditkort (via Klarna)

    Om du har frÄgor hittar du vÄra kontaktuppgifter under fliken Kontakt.