Frakt
Frakt
LeveransomrÄden
Leverans sker till Tyskland och Ăsterrike.
Fraktkostnader (inklusive lagstadgad moms)
Frakt sker till följande lÀnder
-
Tyskland: 4,95 ⏠fast pris per bestÀllning
- Ăsterrike: 6,95 ⏠fast pris per bestĂ€llning
Leverans av nedladdningsprodukter
Följande bestÀmmelser gÀller för leverans av nedladdningsprodukter
- För nedladdningsprodukter (digitalt innehÄll som inte levereras pÄ fysisk lagringsmedia) tillkommer inga fraktkostnader.
- Leverans sker som fil via e-post inom 24 timmar efter avtalets ingÄende (vid förskottsbetalning efter mottagen betalning).
- Nedladdningsprodukter kan laddas ner via en lÀnk som skickas via e-post.
Leveranstider
- Om inget annat anges i erbjudandet sker leverans av varan inom 2 - 14 arbetsdagar efter avtalets ingÄende (vid förskottsbetalning efter mottagen betalning).
- VÄra leveranstider pÄ webbplatsen Àr endast riktlinjer och utgör ingen garanti.
- Söndagar och helgdagar Àr undantagna frÄn leverans.
- Om du bestÀller artiklar med olika leveranstider skickas de i en gemensam försÀndelse, om inget annat avtalats. Leveranstiden baseras dÄ pÄ artikeln med den lÀngsta leveranstiden.
Leverans
- Transporten av varan ligger utanför vÄr kontroll, dÀrför kan en leverans direkt hem inte garanteras
- I vissa situationer kan transportföretaget besluta att göra paketet tillgÀngligt för upphÀmtning i en butik.
- PÄ grund av paketets storlek Àr leverans till Packstationer inte alltid möjlig. Vi rekommenderar dÀrför att ange en privat adress.
Felaktig leveransadress
- Det Àr viktigt att ange en korrekt och fullstÀndig leveransadress innan bestÀllningen slutförs. En efterföljande adressÀndring efter bestÀllning Àr endast möjlig i undantagsfall.
- HEY DEAR tar inget ansvar för förseningar, extra kostnader eller andra problem som uppstÄr pÄ grund av felaktig leveransinformation.
Om ett paket returneras till oss pÄ grund av en ogiltig eller felaktig adress gÀller följande:
- Kostnaden för omleverans bÀrs av köparen.
- à terbetalning av köpesumman Àr inte möjlig i detta fall.
För en smidig leverans rekommenderas att ange ett giltigt telefonnummer och e-postadress vid bestÀllningen sÄ att fraktleverantören kan kontakta dig vid behov.
Tull- och importbestÀmmelser
-
Vi följer sÄ gott det gÄr de gÀllande importbestÀmmelserna i respektive leveransland. Efter avslutad bestÀllning uppstÄr inga extra kostnader för importtullar, skatter eller andra avgifter frÄn fraktleverantören.
- Om du ÀndÄ uppmanas att göra motsvarande betalningar, vÀnligen kontrollera noggrant Àktheten av förfrÄgan. SÄdana krav kommer under inga omstÀndigheter frÄn oss.
Paketförlust
Ăven om paketförluster Ă€r sĂ€llsynta kan de inte uteslutas helt.
En bestÀllning anses vara förlorad om nÄgot av följande fall intrÀffar:
- Fraktstatusen visar "levererad", men bestĂ€llningen har inte nĂ„tt kunden. I detta fall mĂ„ste en juridiskt bindande förlustförklaring fyllas i. Efter granskning kan en ny leverans ske. Ă
terbetalning Àr inte möjlig, endast en ny leverans av försÀndelsen.
- Fraktstatusen hos fraktleverantören uppdateras inte under en lÀngre period. I detta fall skickas bestÀllningen om pÄ HEY DEAR:s bekostnad.
VÀnligen kontakta vÄr kundtjÀnst inom 14 kalenderdagar efter bestÀllningsdatum vid misstÀnkt paketförlust. Efter denna tidsfrist kan ingen ersÀttning eller Äterbetalning göras gÀllande.
Accepterade betalningsmetoder
- Kreditkort
- PayPal
- PayPal Express
- Direktöverföring (via Klarna)
- Faktura (via Klarna)
- Delbetalning (via Klarna)
- Autogiro (via Klarna)
- Kreditkort (via Klarna)
Vid frÄgor hittar du vÄra kontaktuppgifter under fliken Kontakt.