Frakt

Frakt

LeveransomrÄden
Leverans sker till Tyskland och Österrike.


Fraktkostnader (inklusive lagstadgad moms)

Frakt sker till följande lÀnder

  • Tyskland: 4,95 € fast pris per bestĂ€llning
  • Österrike: 6,95 € fast pris per bestĂ€llning

Leverans av nedladdningsprodukter

Följande bestÀmmelser gÀller för leverans av nedladdningsprodukter

  • För nedladdningsprodukter (digitalt innehĂ„ll som inte levereras pĂ„ fysisk lagringsmedia) tillkommer inga fraktkostnader.

  • Leverans sker som fil via e-post inom 24 timmar efter avtalets ingĂ„ende (vid förskottsbetalning efter mottagen betalning).

  • Nedladdningsprodukter kan laddas ner via en lĂ€nk som skickas via e-post.

Leveranstider

  • Om inget annat anges i erbjudandet sker leverans av varan inom 2 - 14 arbetsdagar efter avtalets ingĂ„ende (vid förskottsbetalning efter mottagen betalning).

  • VĂ„ra leveranstider pĂ„ webbplatsen Ă€r endast riktlinjer och utgör ingen garanti.

  • Söndagar och helgdagar Ă€r undantagna frĂ„n leverans.

  • Om du bestĂ€ller artiklar med olika leveranstider skickas de i en gemensam försĂ€ndelse, om inget annat avtalats. Leveranstiden baseras dĂ„ pĂ„ artikeln med den lĂ€ngsta leveranstiden.

Leverans

  • Transporten av varan ligger utanför vĂ„r kontroll, dĂ€rför kan en leverans direkt hem inte garanteras

  • I vissa situationer kan transportföretaget besluta att göra paketet tillgĂ€ngligt för upphĂ€mtning i en butik.

  • PĂ„ grund av paketets storlek Ă€r leverans till Packstationer inte alltid möjlig. Vi rekommenderar dĂ€rför att ange en privat adress.

Felaktig leveransadress

  • Det Ă€r viktigt att ange en korrekt och fullstĂ€ndig leveransadress innan bestĂ€llningen slutförs. En efterföljande adressĂ€ndring efter bestĂ€llning Ă€r endast möjlig i undantagsfall.
  • HEY DEAR tar inget ansvar för förseningar, extra kostnader eller andra problem som uppstĂ„r pĂ„ grund av felaktig leveransinformation.

    Om ett paket returneras till oss pÄ grund av en ogiltig eller felaktig adress gÀller följande:
  • Kostnaden för omleverans bĂ€rs av köparen.

  • Återbetalning av köpesumman Ă€r inte möjlig i detta fall.

För en smidig leverans rekommenderas att ange ett giltigt telefonnummer och e-postadress vid bestÀllningen sÄ att fraktleverantören kan kontakta dig vid behov.


Tull- och importbestÀmmelser

  • Vi följer sĂ„ gott det gĂ„r de gĂ€llande importbestĂ€mmelserna i respektive leveransland. Efter avslutad bestĂ€llning uppstĂ„r inga extra kostnader för importtullar, skatter eller andra avgifter frĂ„n fraktleverantören.

  • Om du Ă€ndĂ„ uppmanas att göra motsvarande betalningar, vĂ€nligen kontrollera noggrant Ă€ktheten av förfrĂ„gan. SĂ„dana krav kommer under inga omstĂ€ndigheter frĂ„n oss.

    Paketförlust

    Även om paketförluster Ă€r sĂ€llsynta kan de inte uteslutas helt.

    En bestÀllning anses vara förlorad om nÄgot av följande fall intrÀffar:
    1. Fraktstatusen visar "levererad", men bestĂ€llningen har inte nĂ„tt kunden. I detta fall mĂ„ste en juridiskt bindande förlustförklaring fyllas i. Efter granskning kan en ny leverans ske. Återbetalning Ă€r inte möjlig, endast en ny leverans av försĂ€ndelsen.

    2. Fraktstatusen hos fraktleverantören uppdateras inte under en lÀngre period. I detta fall skickas bestÀllningen om pÄ HEY DEAR:s bekostnad.

    VÀnligen kontakta vÄr kundtjÀnst inom 14 kalenderdagar efter bestÀllningsdatum vid misstÀnkt paketförlust. Efter denna tidsfrist kan ingen ersÀttning eller Äterbetalning göras gÀllande.

    Accepterade betalningsmetoder

    • Kreditkort
    • PayPal
    • PayPal Express
    • Direktöverföring (via Klarna)
    • Faktura (via Klarna)
    • Delbetalning (via Klarna)
    • Autogiro (via Klarna)
    • Kreditkort (via Klarna)

    Vid frÄgor hittar du vÄra kontaktuppgifter under fliken Kontakt.