Ångerrättsinformation
Ångerrätt för konsumenter
Inledning
Konsumenter har rätt att ångra ett köp under följande villkor. En konsument är varje fysisk person som ingår en rättshandling för ändamål som övervägande inte kan hänföras till deras kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet.
Anmärkning om ångerrätt för personliga produkter
Eftersom våra produkter tillverkas individuellt enligt dina specifikationer, finns enligt § 312g Abs. 2 Nr. 1 BGB ingen ångerrätt för personliga artiklar.
En retur eller återbetalning är därför utesluten, om inte produkten har ett fel eller har producerats felaktigt.
Vänligen kontrollera dina uppgifter noggrant innan du slutför beställningen.
Ångerrätt
Du har rätt att inom 14 dagar utan att ange skäl ångra detta avtal.
Ångerfristen är 14 dagar från och med dagen:
-
den dag du eller en person som du utsett (inte transportören) mottagit varan, om du har gjort en beställning med en eller flera varor som levererats tillsammans.
-
den dag du eller en person som du utsett (inte transportören) mottagit den sista varan, om du har beställt flera artiklar som levereras separat.
- den dag du eller en person som du utsett (inte transportören) mottagit den sista delleveransen eller den sista delen, om din beställning har levererats i flera delleveranser.
Utövande av ångerrätten
För att utöva din ångerrätt måste du informera oss (HEY DEAR GmbH, Eichgrabenstr. 6, 63628 Bad Soden-Salmünster, Tyskland, E-post: hey@heydear.de) med en tydlig förklaring (t.ex. per post eller e-post) om ditt beslut att ångra avtalet.
Du kan använda standardformuläret för ånger, men det är inte obligatoriskt.
För att respektera ångerrätten räcker det att du skickar meddelandet om att utöva ångerrätten innan fristen löper ut.
Konsekvenser av ångerrätten
Om du ångrar detta avtal återbetalar vi alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (utom eventuella extra kostnader som uppstått genom en annan leverans än den standardleverans vi erbjuder).
Återbetalningen sker omedelbart och senast inom 14 dagar efter att vi mottagit din ångerförklaring.
- Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om inte annat uttryckligen avtalats.
- Inga avgifter tas ut för återbetalningen.
- Vi kan vägra återbetalning tills vi mottagit varan tillbaka eller du har bevisat att du har skickat tillbaka varan – beroende på vilket som inträffar först.
Retur av varan:
- Du måste returnera varan inom 14 dagar efter att du meddelat ångern till oss.
- Fristen anses vara uppfylld om du skickar varan innan fristen löper ut.
- Du bär de direkta kostnaderna för retur av varorna.
Du måste endast stå för eventuell värdeminskning av varorna om denna beror på ett onödigt handhavande för att undersöka varans beskaffenhet, egenskaper eller funktion.
Standardformulär för ånger
(Om du vill ångra avtalet, fyll i detta formulär och skicka tillbaka det.)
Till:
HEY DEAR GmbH
Eichgrabenstr. 6
63628 Bad Soden-Salmünster
Tyskland
E-post: hey@heydear.de
Härmed ångrar jag/vi () det avtal som jag/vi () ingått om köp av följande varor () / tillhandahållande av följande tjänst ():
Beställt den () ____________ / Mottaget den () ____________
Namn på konsumenten/konsumenterna:
Adress till konsumenten/konsumenterna:
Underskrift av konsumenten/konsumenterna (endast vid meddelande på papper):
Datum: ________________________
(*) Stryk det som inte är tillämpligt.