Leverans

Leverans

LeveransomrÄden

Leverans Àr tillgÀnglig inom Polen.


Fraktkostnader (inklusive lagstadgad moms)

Frakt Àr tillgÀnglig till följande lÀnder:

  • Polska: 4,95 € fast pris per bestĂ€llning

Leverans av nedladdningsbara produkter

Följande regler gÀller för leverans av nedladdningsbara produkter:

  • För nedladdningsbara produkter (digitalt innehĂ„ll som inte levereras pĂ„ fysisk bĂ€rare) debiteras ingen fraktkostnad.

  • Leverans sker i form av en fil som skickas via e-post inom 24 timmar frĂ„n avtalets ingĂ„ende (vid förskottsbetalning – efter att betalningen registrerats).

  • Nedladdningsbara produkter kan laddas ner via en lĂ€nk som skickas via e-post.


Leveranstider

  • Om inget annat anges i erbjudandet sker leverans av varan inom 2–14 arbetsdagar frĂ„n avtalets ingĂ„ende (vid förskottsbetalning – efter att betalningen registrerats).

  • De leveranstider som anges pĂ„ webbplatsen Ă€r ungefĂ€rliga och utgör ingen garanti.

  • Leverans sker inte pĂ„ söndagar och helgdagar.

  • Om du bestĂ€ller produkter med olika leveranstider sker leveransen i en försĂ€ndelse, om inget annat avtalats. Leveranstiden baseras dĂ„ pĂ„ produkten med lĂ€ngst leveranstid

Leverans

  • Transport av varor ligger utanför vĂ„r kontroll, dĂ€rför kan vi inte garantera leverans direkt till hemmet

  • I vissa fall kan kurirföretaget besluta att göra försĂ€ndelsen tillgĂ€nglig för upphĂ€mtning pĂ„ ett kontor.

  • PĂ„ grund av paketets storlek Ă€r leverans till paketautomater inte alltid möjlig. Vi rekommenderar dĂ€rför att ange en privat adress.

Felaktig leveransadress

  • Innan du lĂ€gger en bestĂ€llning ska du sĂ€kerstĂ€lla att den angivna leveransadressen Ă€r korrekt och fullstĂ€ndig. AdressĂ€ndring efter bestĂ€llning Ă€r endast möjlig i undantagsfall.
  • HEY DEAR ansvarar inte för förseningar, extra kostnader eller andra problem som uppstĂ„r pĂ„ grund av felaktiga adressuppgifter.

    Om försÀndelsen returneras till oss pÄ grund av felaktig eller otillgÀnglig adress gÀller följande regler:
  • Kostnader för omleverans bĂ€rs av köparen.

  • Återbetalning av inköpspriset Ă€r inte möjlig i detta fall

För smidig leverans rekommenderas att ange korrekt telefonnummer och e-postadress vid bestÀllning sÄ att kurirföretaget kan kontakta dig vid behov.


Tull- och importregler

  • Vi följer gĂ€llande tull- och importregler i leveranslandet pĂ„ bĂ€sta möjliga sĂ€tt. Efter bestĂ€llning tillkommer inga extra kostnader för tull, skatter eller andra avgifter frĂ„n kurirföretaget.

  • Om du Ă€ndĂ„ blir ombedd att göra sĂ„dana betalningar, vĂ€nligen kontrollera noggrant Ă€ktheten av begĂ€ran. Dessa krav kommer aldrig frĂ„n oss.

    Paketförlust

    Även om förlorade paket Ă€r sĂ€llsynta kan de inte helt uteslutas.

    BestÀllningen anses vara förlorad om nÄgot av följande intrÀffar:
    1. Fraktstatus visar "levererad", men bestĂ€llningen har inte nĂ„tt kunden. I sĂ„dant fall mĂ„ste en juridiskt bindande förlustförklaring fyllas i. Efter verifiering kan en ny leverans ske. Återbetalning Ă€r inte möjlig – endast ny leverans.

    2. Fraktstatus hos transportören uppdateras inte under en lÀngre tid. I sÄdant fall skickas bestÀllningen om pÄ HEY DEAR:s bekostnad.

    Vid misstanke om förlorat paket, vÀnligen kontakta vÄr kundtjÀnst inom 14 kalenderdagar frÄn bestÀllningsdatum. Efter denna tidpunkt gÀller inte rÀtt till byte eller retur.

    Accepterade betalningsmetoder

    • Kreditkort
    • PayPal
    • PayPal Express
    • Omedelbar överföring (via Klarna)
    • Faktura (via Klarna)
    • Delbetalning (via Klarna)
    • Autogiro (via Klarna)
    • Kreditkort (via Klarna)

    Vid frĂ„gor, vĂ€nligen kontakta oss – vĂ„ra uppgifter finns under fliken Kontakt.